MAGASIN AWARD
#VIERMAGASIN
Magasin Award
Selvom Magasin er en virksomhed med klare målsætninger og KPI’er, er det også en vigtig del af vores strategi at rumme det hele menneske, så arbejdet ikke bliver fremmed for vores identitet.
Det lyder måske langhåret – men faktisk betyder det bare, at når vi kårer årets medarbejder, så kigger vi på mere end rene tal. Vi har valgt at belønne de medarbejdere, som på bedste vis efterlever vores tre værdier: Stærk holdånd, Positiv attitude og Godt købmandskab. Men hvordan beskriver man det?
Annette blev nomineret i kategorien ’Positiv attitude’
”Annette arbejder i damesko, da en kunde kommer forbi med sin datter, der er ked af, at hun ikke længere kan passe skoene i børneafdelingen. Men Annette lader datteren prøve alle de sko, hun vil – og lidt til. Da de finder et par, som datteren kan lide, skal de selvfølgelig også testes, om de er gode at løbe i. Derfor løber Annette og datteren hele Magasin rundt, hvorefter en glad pige og en meget rørt mor forlader afdelingen den eftermiddag.”
Marie blev nomineret i kategorien ’Godt købmandskab’
”En travl eftermiddag henvender en fortvivlet kunde sig til Marie, fordi hun er på vej til et firmaarrangement, men hun har ikke noget at tage på. Marie står i dameafdelingen, og fik hjulpet kunden med at finde en kjole, strømpebukser, lingerie, sko og taske. Desuden fik hun arrangeret med en kollega, at kunden fik en fuld fest make-up. Alt sammen klaret på under en time, og kunden kvitterede med et kæmpe kram og et glas hindbærmandler til Marie som tak for hjælpen.”
Bo blev nomineret i kategorien ’Mere end forventet’
”Bo har serviceret en kunde og hans spastiske dreng, der sidder i kørestol. Efter Bo har afsluttet handlen, går han om på den anden side af kassedisken, hvor han sætter sig ned på knæ for drengen. Bo spørger drengen, hvad han hedder, men drengen taler meget dårligt og er svær at forstå. Bo gentager hans navn og spørger, om han kan få en high-five. Drengens far løfter sønnens hånd, Bo får en high-five, og drengen begynder at grine højt. En rørt far giver Bo hånden, kigger ham i øjnene og siger ”tak”, inden han triller ud med sin søn.”
Ahmed blev nomineret i kategorien ’Stærk holdånd’
”Ahmed er, hvad der må siges at være Danmarks mest serviceorienterede it-medarbejder. En dag ringer forretningschefen fra Magasin Odense til Ahmed, der ellers er taget til Magasin Rødovre for at opdatere et af deres it-systemer. Der er en time til forretningerne skal åbne, og der er opstået et problem med kassesystemerne i Odense. Som det mest naturlige i verden suser Ahmed med det samme fra Rødovre til Odense, mens han på vejen forsøger at spore problemet med hjælp fra resten af vores it-afdeling. Problemet var løst, inden det gik ud over nogle kunder.”
Magasin nominerer hvert kvartal 21 medarbejdere i forskellige kategorier. Heraf vælges tre vindere, som alle går videre i kampen om at blive årets medarbejder i Magasin.